söndag 15 februari 2009

Hem ljuva hem....

Tänk att det kan va så gott att komma hem, lika kul som det är att åka bort en vecka så är det så underbart att få komma hem.
Har varit en underbar vecka i Sälen med SOL och visserligen 20 minus på morgonen, men faktiskt så har det inte varit så kallt ändå.. visst har man frusit lite om fötterna men efter några åk så har det varit ok och bara det att solen skinit från klarblå himmel har varit sååååå underbart.
Men va konstig man är som människa igentligen...
Fast jag inte varit själv, så på fredagen så kände jag mig nog som den mest ensammaste människa i hela världen.. fast helt utan anledning..hade massor med folk runt omkring mig..
men kanske är det det som gör att kan känner sig ensam.. man ser alla par och alla verkar så lyckliga...
Men det är klart.. jag har ju det rätt bra ändå...två friska barn och jobb till April.. så va ska jag gnälla för.. men ibland måste man få tycka synd om sig själv eller????

Hur eller hur så är man hemma i det vanliga igen.. men det är LÅNGT till Sälen.. i dag blir det tvätt och plock och sen ska jag nog ut med min lille Trassel på långpromenad... han har längtat så efter sin matte...
Gott att nån saknar en iaf... trots att han bara är en Hund..;)

Tjillevippen =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen hem ! Då har du och jag mått ungefär likadant. Jag har kännt mig så ensam, utan anleding.Men det känns som om alla andra har saker för sig hela tiden. En annan sitter mest bara hemma...men men. Lunch i veckan ? KRAM Emma