fredag 5 december 2008

Mörkt, blött och trist....och lite kul..=)

Cyklade till jobbet, blev blöt.. det är rätt många mornar man blivit det nu...
Inget kul, bättre det hade varit ett par minus och lite snö.. tror alla hade mått bättre av det...

Det som är lite kul är att vi ska flytta in Lambada till stan...
Tror och hoppas att det ska bli bra, gör detta för Hannas skull.. jag trivs jättebra i Hällinge men Hanna har inga jämnåriga där och har sett nu när vi varit inne på lektionsridning att hon saknar allt det roliga man har med kompisar.
Hade tur att få en boxplats redan i Januari... enda nackdelen är att hagarna är små och leriga.

Så 2009 ska bli ett nytt år där jag ska försöka få lite egentid och ta hand om mig själv..

Sen ska vi NOG följa med Tina med familj till Sälen på sportlovet.... Bara Max och jag(å Trassel), Max ser fram emot det jättemycket.. Hanna vill inte följa med så det är henne jag måste ordna så att hon har nån stans att bo... ska kolla upp det i helgen.


I går saltade jag min Julskinka.. i morgon ska den läggas i saltbad fram till Jul... längtar till Jul nu så man får lite ledigt..

Sen sist men inte minst så håller jag alla tummar och tår att Emma och Nojje får vänta till efter nyår innan sprattel kommer... men du är allt bra tjocker nu Emma ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Va snällt att du håller tummarna :-). Jag gör också det, vill inte ha en 08. Måste berätta nåt kul en sa till mig om magen i fredags nästa gång vi ses ! KRAM Emma