tisdag 11 januari 2011

Ett gott recept

Sesambröd


Ingredienser: 1 msk fiberhusk

2 dl skalade sesamfrön

1 tsk bakpulver

2 dl riven ost

3 ägg

Gör så här

Blanda alla torra ingredienser plus ost. Tillsätt äggen och rör ihop till en jämn massa. Låt smeten vila ca 10-15 minuter så husken får svälla lite, Häll sen massan på en bakpappersklädd plåt. Bred ut massan tunt (min kaka blev ca 38x24 cm) med en slickepott. Grädda i 225 grader i 8 min. Låt svalna och skär i lämpliga bitar. (Dubbel sats blir till en långpanna)





Detta va väldigt gott måste jag säja, själv la jag i lite solroskärnor, kan verkligen rekomendera detta även till er som inte äter LCHF.



Jag är ju en riktig mackälskare, det är nog det enda som oroat mig för att jag inte ska klara denna diet.. men nu får jag min macka så nu ska det nog gå att hålla ut. ;)




Inga kommentarer: