onsdag 5 januari 2011

Ny tider nya mål....LCHF

Ja då va det ett nytt år igen..



Efter en mycket blöt rolig nyårsfest så har man tagit tag i livet igen...va gör jag då...



I måndags va jag på friskis och svettis och va med på ett danspass.. det va riktigt skoj så det blir det att fortsätta med.

Sen har jag sen i måndags, lagt om min mat... nu kör jag helt utan socker och kolhydrater, kör efter LCHF.

Det har funkat jättebra i dessa två dagar iaf... så jo jag kan nog fixa detta. (undrar hur många ggr man sagt det)

Har på 2 dagar gått ner 1,2kg det är ju helt ok ;) ja ja jag erkänner jag är en vågnörd... den är obligatorisk att ställa sig på efter jag har kissat på morgonen =) knäppt jag vet.

Visserligen är det bara det som jag gick upp under jul och nyår, å dom brukar ju vara lätta att ta bort.

Har även mätt mage, rumpa, byst, vad, lår och arm, det är ju igentligen det som är det viktigaste..





Bara måste ju ner lite till Emmas bröllop och givetvis fortsätta neråt efter oxå.



Är det någon som är sugen att hänga på??



Har med en kompis börjat att vi väger oss hemma hos oss, det är Ulf som är "viktkontrollant", känner att det är lättare att lyckas om man ställer sig på en våg framför någon, det är ju det som gör att skärper till sig, iaf va det så när man gick på viktväktarna..... Man skäms ju om man går upp, iaf gör jag det...

Så är det någon som vill och tycker det känns ok att väga sig framför Ulf (för att få lite press)så bara hör av er, vi väger oss på torsdagar och man kan hålla sin vikt för sig själv, eller om man vill så har vi en almanacka som vi skriver upp vår vikt i.

Kommer skriva ner mina minus eller plus här på bloggen, bara för att ha lite att se tillbaka på när dom dåliga dagarna kommer.

Är det någon som är intresserad av att veta hur jag äter en dag så lämna en kommentar ;)

Tjillevippen =)

3 kommentarer:

Ankan sa...

De lät intressant diet, vad äter man då? Jag är ju helt nollad när det gäller sånt där ju!
Kramen i massor

Anonym sa...

Det tror jag på och Ulf är nog en bra kontrollant! Lycka till! Kram Tina

gladmymlan sa...

mina erfarenheter av LCHF är att det är sketsvårt...
det finns så mkt dolt socker i mat, och det behövs inte mkt för att man ska överskridit maxgränsen för kolhydrater och man går upp istället för ner.

jag körde i sex veckor förra året, med viktuppgång 3,2 kg som resultat:(
svägerska o brolla körde, stenhårt, samma där, ner något i början sen inget.
Men vissa funkar det på, om man är extremt noggrann.

jag har hittat nåt sätt som funkar för mej, o det är att äta regelbundet, lite men något. samt hålla ner pasta/ potatis på ca en dl.
När jag äter mindre kolhydrater, blir jag piggare efter maten, slipper blodsocker dippar och mår bättre.
ibland har jag nån ätardag så klart:)
vågen ställer jag mej bara på en gång i månaden!
hittills ner i kg 14 kilo!:)
lycka till men stirra dej inte inte blind på vågen, det kommer i "etapper" först står man still, sen har man gått ner
utan att man märkt det:)

kram o god fortsättning på nya året!!