torsdag 20 januari 2011

Näää, jag ger upp...




Ja då va man där igen då... misslyckande.. näe inte precis men lite deppig, trodde på detta med LCHF men det är inte min grej, smör, grädde och fet mat står mig upp i halsen.. mår inget vidare.
Har tagit ett beslut att gå över till Viktväktarna igen, för vilken gång i ordningen vet jag inte men jag vet ju att det funkar om man verkligen vill ner.
Så f.r.o.m i morgon så blir jag viktväktare igen, ska köra som online medlem så jag kommer sköta allt hemifrån, Ulf kommer fortfarande få vara vågvakt ;)

Hoppas iaf att jag krympt magsäcken under dessa 2,5 lchf veckor. För mitt stora problem är ju inte maten jag äter utan att jag äter alldeles för stora portioner.. men mat är ju gott.. ska bara lära sig äta lagom mycket, lite av allt men inte jämt så ska det nog funka..

Usch va jag är tråkig men jag behövde skriva av mig lite...

Tjillevippen..

4 kommentarer:

Unknown sa...

Annars så finns det något som heter bmi-direkt som jag annars rekommendera. Där räknar man inte poäng utan man få äta vad man vill , men man få lära sig att äta rätt mängd mat och hur långtid emellan varje måltid. Bara om du bestämmer dig för att gå ner så gå du ner. Ta ett mål i taget.. tex.. 2 kg på en månad. Gå du ner mer se de som en bonus. Men glöm inte att belöna dig oxå. För vill du gå ner i vikt ska det vara roligt oxå och inte bara kämpigt för då håller det inte i lägnden. Kram

Emma sa...

Det är tråkigt när man tror att nåt ska funka och så passar det inte. Jag tror LCHF passar vissa men inte alla. LYCKA till med VV. Vi får försöka ses oss där framme hos prällen, så kanske det går lättare :-). KRAM

gladmymlan sa...

och jag tycker att du ska avdramatisera alltihopa:)
jag ( som du vet) började inte gå ner i vikt förrän jag slutade tänka så mkt på vikten och vad jag fick eller "inte fick" käka.

det är som om man ställer fram en skål med godis på bordet. Ställer nån fram den, och säger" vad du än gör får du bara enbart ta EN bit, absolut inte två eller tre"
ja då är jag väl hur godis sugen som helst..
Om skålen bara stod där på bordet o ingen sa nåt, hade jag säkert nöjt mej med en bit eller två..

jag tror det finns lika många bantningstips som det finns människor.. var och en blir salig på sin tro:)

viktväktarna funkar, och man får äta sig mätt.
jag har nog minskat gradvis på mina portioner, nu käkar jag ( och blir proppmätt) på mindre än hälften av vad jag åt förut. men det tog tid att "krympa" magsäcken tycker jag.

nu käkar jag nog viktväktaraktigt, fem mål mat om dan, men möe grönt och mindre portioner. nu har jag näästan gått ner 15 kilo, men har inte koll på alls hur lång tid det tog, och jag tror att man inte ska väga sig för ofta, då blir det lätt ett" krav" i huvudet.

kram på sej kära berga troll:)

Mickan sa...

Annika! Jag har hört talas om vågbrytare, men inte vågvakt, hehe.

Ta hand om dig och njut av den du är och som du är! Du är FIN!!! Det tror jag han vågvaktaren tycker med...

Gryningskram,
Mickan